Vi kallar det för ”drivefulness”.
OCL Brorssons är Sveriges ledande distributör av lättmetallfälgar sedan decennier tillbaka. Det är hos oss du hittar det bredaste sortimentet av kvalitetsfälgar och det är här du först hittar de senaste nyheterna och trenderna inom fälgdesign.
Modet skiftar snabbt när det gäller fälgar och fälgdesign. På OCL Brorssons har vi ständig koll på vilka trender och modeinriktningar som gäller och vad som kommer att efterfrågas imorgon.
Vi hämtar regelbundet intryck och inspiration från såväl de europeiska, de amerikanska samt de asiatiska marknaderna och har ständigt örat mot marken för att hänga med i fälgmodet.
Välkommen att utforska vårt breda sortiment!
OCL Brorssons showroom i 3D
Richard Lundqvist VD R.Lundqvist@oclbrorssons.se |
|
Peter Norlin Försäljningschef P.Norlin@oclbrorssons.se |
|
Marcus Danielsson Inköps- och produktchef / ansvarig kundservice m.danielsson@oclbrorssons.se |
|
Fredrik Kreem Marknadsföring / IT F.Kreem@oclbrorssons.se |
|
Johan Sabel Säljare/Resande säljare mellersta Sverige och. J.Sabel@oclbrorssons.se |
|
Pär Salkert Säljare/Resande säljare Stockholm med omnejd. p.salkert@oclbrorssons.se |
|
Johan Larsson Säljare/Resande säljare södra Sverige. J.Larsson@oclbrorssons.se |
|
Pär Grannas Säljare/Resande säljare norra Sverige. P.Grannas@oclbrorssons.se |
|
Johan Sandberg Säljare J.Sandberg@oclbrorssons.se |
|
Sofie Truedsson Säljare S.Truedsson@oclbrorssons.se |
|
Emil Löfgren Säljare E.Lofgren@oclbrorssons.se |
|
Patrik Blom Andersson Administrativt säljstöd P.BlomAndersson@oclbrorssons.se |
|
Monika Brolin Ekonomichef M.Brolin@oclbrorssons.se |
|
Elin Pilevång Ekonomiassistent E.pilevang@oclbrorssons.se |
|
Helen Hjalmarsson Ekonomiassistent H.Hjalmarsson@oclbrorssons.se |
|
Fredrik Fors Lagerchef F.Fors@oclbrorssons.se |
|
Peter Norrbom Lager |
|
Daniel Lyrehag Lager |
|
Joakim Fredriksson Lager |
|
Pontus Rydholm Lager |
|
Vad vi menar med ”drivefulness” och hur vi vill göra skillnad i fälg-branschen:
När design, funktion och service samspelar i perfekt balans så händer något väldigt speciellt hos de flesta som får uppleva det.
På OCL Brorssons kallar vi det för ”drivefulness”; en liten lek med begreppet ”mindfulness”, som enkelt kan beskrivas som att uppnå en högre nivå av medvetande och närvaro, vilket i sin tur ger balans och harmoni i tillvaron.
Parallellerna är slående mellan teorin bakom ”mindfulness” och vårt sätt att driva verksamheten. Målet för oss är att göra skillnad genom att uppmärksamma viktiga detaljer och ha full närvaro i nuet. Men det är inte vi själva som står i fokus för våra ansträngningar, utan vår kund. Det är våra kunder som ska känna harmoni i kontakterna med OCL Brorssons och uppleva hur stor skillnaden mellan oss och andra leverantörer faktiskt blir när du lägger samman alla olika delar till en helhet.
DESIGN SOM GÖR SKILLNAD.
Precis som i bilbranschen så skiftar modet också när det gäller fälgar och fälgdesign. På OCL Brorssons har vi ständigt koll på vilka trender och modeinriktningar som gäller och vad som kommer att efterfrågas i morgon. Vår egen designavdelning hämtar regelbundet intryck och inspiration från såväl de europeiska, de amerikanska samt de asiatiska marknaderna och har ständigt örat mot marken.
Som både designer och producent av fälgar blir vi också oslagbart snabba från designidé till produktion och vidare till leverans. Med andra ord; det är på OCL Brorssons du hittar nyheterna först.
SERVICE SOM GÖR SKILLNAD.
Service är som begrepp ofta slentrianmässigt använt och har i vissa sammanhang blivit urvattnat. Det kommer dock aldrig att hända hos OCL Brorssons. En hög servicenivå har varit vårt framgångsrecept i flera decennier och vi tänker fortsätta på den vägen.
Vi menar allvar när vi pratar om personlig service. Vi försöker ständigt att göra det där lilla extra för att våra kunder ska känna att de får bättre service än du hade förväntat sig. Och det gäller alla steg i våra kundrelationer, från första kontakt via webb eller telefon, till beställning, leveranser och support.
Att lyckas överträffa dina förväntningar gång efter annan handlar så klart först och främst om att ha skickliga medarbetare med rätt attityd. Det handlar också om att varje medarbetare kan vara trygg med att ta egna initiativ och fatta snabba beslut i knepiga situationer, särskilt när våra kunder behöver ge raka besked till sin kund.
Service handlar även om tillgänglighet; helst ska du som återförsäljare kunna få full service dygnet runt. Därför satsar vi ständigt mer på vår webbshop, där våra kunder själva kan hantera i princip allt som har med din fälgorder att göra – enkelt, direkt och bekvämt.
KVALITÉ SOM GÖR SKILLNAD.
Hos OCL Brorssons kombineras designkänsla med noggrannhet i vår egen produktion. Stil och elegans parat med precision och kontroll, alltså. Det är därför vi utan att tveka kan sätta etiketten ”kvalitetsfälgar” på hela vårt program.
Men för oss handlar kvalitets-begreppet också om att kunna ge raka besked till kund och att snabbt hitta lösningar och åtgärder när något gått fel; att ha ordning och reda på lager och i leveranser; att ständigt sträva efter att höja vår egen kunskap och att vilja dela med sig av den kunskapen till våra kunder.
UPPLEV MED EGNA SINNEN.
Nu är det ju så med samtliga våra värdeord – ”Design”, ”Kvalité” och ”Service” – att de är begrepp som inte helt och fullt låter sig beskrivas i text eller ord, utan egentligen bara kan upplevas som känslor.
Så varmt välkommen att bilda dig en egen uppfattning.
Vi är redo att överträffa dina förväntningar.
OCL Brorssons hörnstenar
OCL Brorssons hörnstenar
OCL Brorssons arbetar ständigt med att våra som kunder ska känna er nöjda när de väljer att beställa fälgar från oss. Med god kunskap och stor passion för det vi gör ser vi till att våra kunder känner trygghet vid varje kontakt. Det gäller självklart både på telefon och i vår webshop.
Vår service ligger vi i framkant, inte bara vid första kontakten. Vi lägger stor vikt vid leveranserna. Från Norrköping har vi en leveranstid inom 1 till 2 dagar från södra till norra Sverige. Vid beställningar från Tyskland och Italien ligger leveranstiden på 4 till 5 arbetsdagar.
OCL Brorssons har en lång historia i branschen. Vårt varumärke är välkänt och i flera decennier har vi levererat fälgar till våra kunder.
Vår storlek på marknaden har gjort oss till en stark leverantör man kan lita på.
En viktig fördel som betyder mycket för oss är att vi är vår egen producent av fälgar. Det ger oss full insyn genom hela kedjan, från idé till färdig produkt. Med produktion i Europa innebär det en kvalitet som blir svår att överträffa.